Z biblioteczki copy

NA CZYM POLEGA POTĘGA OPOWIEŚCI?

Kochamy opowieści, z których składa się całe nasze życie. Pytanie brzmi, czy umiemy je przekazać tak, by zaciekawić rozmówcę? Kindra Hall w swojej książce „Potęga opowieści, czyli jak opowiadać historie, by zdobyć klientów, wpłynąć na słuchaczy i wypromować swoją markę” zaprasza nas do świata biznesu, pokazując, jak dobre historie pomagają rozwijać działalność. A zatem dzisiaj może opowiem Ci pewną historię?

PIERWSZE SPOTKANIE Z POTĘGĄ OPOWIEŚCI

Na jednej z grup facebookowych poświęconych recenzjom książkowym, natknęłam się na ogłoszenie, że Wydawnictwo Aktywa poszukuje osób chętnych do napisania recenzji „Potęgi opowieści” Kindry Hall. Zgłosiłam się. Po paru dniach, gdy już zdążyłam o tym zapomnieć, do skrzynki mailowej wskoczyła wiadomość, że, ku mojej wielkiej radości, zostałam wybrana. Z niecierpliwością wyczekiwałam swojego egzemplarza książki. Aż tu pewnego dnia w skrzynce tradycyjnej zaszeleściło nieśmiało awizo. Co sił w nogach pognałam na pocztę, odebrałam książkę, przygotowałam dobrą kawę i zasiadłam w fotelu. I tak zaczęła się przygoda z „Potęgą opowieści”.

Potęga opowieści

NA CZYM POLEGA POTĘGA OPOWIEŚCI?

Z pojęciem storytellingu, czyli przedstawianiem opowieści, zetknęłam się już jakiś czas temu, zajmując się copywritingiem. Przez długi czas zastanawiałam się, jak opowiadać dobre historie, czyli takie, które przyciągają uwagę słuchaczy i zachęcają ich do podjęcia działania.

Ku mojej wielkiej radości w ręce wpadła mi „Potęga opowieści”. Książka jest podzielona na 3 części. W pierwszej poznajemy dokładnie, na czym polega moc opowieści, jakie historie są dobre, a jakie już niekoniecznie. Tutaj poznasz również 4 składniki świetnej opowieści, które układają się niczym przepis na pyszne ciasto.

Środkową część Kindra Hall przeznaczyła na przedstawienie 4 kluczowych historii, które powinna opowiadać każda firma. A są to mianowicie: opowieść o produkcie sprzedawanym przez firmę, opowieść o założycielu przedsiębiorstwa, opowieść o idei, którą kieruje się firma oraz opowieść klienta korzystającego z usług czy produktów firmy.

W trzeciej, ostatniej już części autorka pokazuje, jak stworzyć własną opowieść, krok po kroku ukazując, gdzie odnaleźć swoją opowieść, dopracować oraz opowiadać ją innym.

NA ZAKOŃCZENIE SŁÓW KILKA

Od najmłodszych lat otaczają nas opowieści. Bajki na dobranoc, jak również historie z życia innych ludzi. W książce „Potęga opowieści” Kindra Hall pokazuje ich znaczenie w świecie biznesu. Cytując słowa autorki „Opowieść pozwala ludziom zakochać się w produkcie, docenić wartość usługi i poczuć potrzebę działania”. Opowieści są zatem jednym z narzędzi budowania biznesu, które mają potężną moc. Dobra opowieść bowiem potrafi urzec słuchającego, wywrzeć wpływ i zmienić klientów firmy.

Osobiście polecam książkę „Potęga opowieści”. Urzekła mnie od pierwszej strony, a w zasadzie od pierwszej opowieści o perfumach sprzedawanych w Słowenii. Kindra Hall w przejrzysty sposób pokazuje nam na czym polega magia historii, rozkładając je na czynniki pierwsze.

Książka jest również naszpikowana przykładami opowieści ilustrujących przedstawione informacje. Często spotykam książki poruszające kwestie biznesowe, które są trudne w odbiorze. „Potęga opowieści” jest zdecydowanie inna. Liczne historie ilustrują przekazywane informacje, co powoduje, że nie miałam problemów z przyswojeniem szeregu informacji, a książkę wręcz pochłonęłam. W opowieściach dostrzegam niezwykłą moc i zamierzam je wykorzystywać w przyszłości.

A Ty, czy jesteś gotowy, by opowiedzieć własną historię?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top